Archiwizowane tu RZECZY są wypadkową moich pomysłów i mojego GUSTU. Od jakiegoś czasu pochłania mnie pasja filcowania, więc są to głównie rękoczyny z czesanką, jedwabiem i filcem w tle. Z chęcią poznam opinię na ich temat, więc nie krępuj się i pozostaw tu swój komentarz!!!

niedziela, 7 marca 2010

Szkolne wariacje i inspiracje

Za pośrednictwem mojej młodszej córki zostałam niedawno poproszona o radę, co można zrobić z resztek materiałów do obić tapicerskich, a dokładnie co dzieci mogłyby wykonać samodzielnie na warsztatach, a później z powodzeniem sprzedać na szkolnym kiermaszu. Myślałam i myślałam, a że internet jest kopalnią inspiracji, w końcu zaproponowałam, aby dzieci, a właściwie nastoletnia już młodzież, wykonała aplikacje na poduszkach. Ozdobione ręcznie poszewki zostaną później zszyte maszynowo przez mamy w czynie społecznym. W szkole, która liczy około 100 dzieci, takie inicjatywy są chyba łatwiejsze do realizacji.

Tak wyglądała moja propozycja




A tak radziła sobie młodzież





Prace wymagają czasu i dopieszczenia, liczy się jednak wyobraźnia i zapał. Zdjęcia z warsztatów są oczywiście autorstwa mojej córki.

Co jeszcze potrafi mnie zainspirować? Na przykład okładka książki, którą aktualnie czytam, i którą przy okazji polecam - Coco Chanel bez wątpienia wielką artystką była i jak większość artystów wiodła żywot "dziwny".

Filcowa broszka do nabycia na Artpublice



Inspirują mnie też trendy w modzie - w tym wypadku szczególnie sugestywna okazała się kolekcja na lato marki Solar, w której dominują między innymi biel, czerń i czerwień.

Filcowa broszka kwiat

źródło Avanti

Komplet biżuterii - broszka i kolczyki




Ciekawe jakie są Wasze inspiracje?

6 komentarzy:

  1. Z poduszkami super pomysł, kolczyki i kwiatek w stylu i linii Coco Chanel i oczywiście,ze nie ma to jak niedzielny poranek z komputerem :))) Pozdrawiam z za klawiatury, ale słoneczko pięknie świeci i wybieramy się na spacer nad Wisłę. Wrzucę patyczek to może do Ciebie jutro dopłynie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Aplikacje bardzo ładne ale ta filcowa broszka podbiła moje serce, ten zestaw kolorów jest cudny !

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny pomysł na angażowanie dzieciaków (dali by mi za te "dzieciaki" ;) w prace ręczne. Filcowe wyroby jak zwykle śliczne.
    Zapraszam Cię do mnie po wyróżnienie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Miro! Dzięki za wyróżnienie - obsypały mnie niczym deszcz i zupełnie sobie z nimi nie radzę! To zupełnie nowa dla mnie sytuacja!
    Betsy Petsy i Kaprysiu, również mi miło, że uśmiechacie się na widok moich prac.

    OdpowiedzUsuń
  5. No wspaniały pomysł z aplikacjami!
    Ja Tobie też niesmiało przekazuję wyróżnienie, sama w tym się trochę gubię, ale wszystko spokojnie, stopniowo...

    OdpowiedzUsuń
  6. Aplikacje superowy pomysł a twoje inspiracje pierwsza klasa.Mnie też czasem zainspiruje jakaś okładka,zdjęcie,reklama itp.Wystarczy dobrze się przyjżeć i jakiś szczegół staje się inspiracją do zrobienia dużej pracy.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz!